.: Ekonomické poradenství > Podnikové poradenství
Máme zkušenosti nejen s tvorbou nových a přínosných řešení pro klienta, ale i s jejich úspěšnou realizací v praxi.
|
Podnikové poradenství
Naším hlavním cílem je reálné zlepšení hospodářské situace klienta
Při tvorbě návrhů na reálné zlepšení hospodářské situace a zvýšení výkonnosti klienta vycházíme nejen z dobré
znalosti klienta, ale také jeho oboru podnikání. S klientem pak úzce spolupracujeme při zavádění návrhů do praxe.
V oblasti podnikového poradenství se zaměřujeme především na stabilizaci, zvýšení výkonnosti a následně na podporu
úspěšného rozvoje klienta.
A) Stabilizace a zvýšení výkonnosti
|
Průběžný dohled nad hospodařením
U stálých klientů se pravidelně (1 x měsíčně) provádí analýza ekonomické situace
klienta se zaměřením na finanční a provozní oblast. Na základě provedených analýz
jsou námi vypracovány návrhy potřebných opatření ke zlepšení hospodářské situace
klienta. Výsledky těchto analýz i návrhy potřebných opatření jsou klientovi
prezentovány jednoduchou a srozumitelnou formou s náležitým komentářem.
Pozn.: V případě využívání outsourcingu účetnictví jsou analýzy i s komentářem
umístěny na serveru naší firmy a jsou tak neustále přístupné (včetně všech dřívějších
analýz) oprávněným zaměstnancům klienta (tzn. nejvyššímu vedení).
|
|
|
Řízení nákladů
- finanční analýzy a oborové srovnávání
Na základě výsledků pravidelně vytvářených analýz finančního zdraví firmy
posuzujeme vývoj nákladů klienta ze dvou hlavních hledisek :
- časového vývoje
- oborového srovnávání
|
- sestavování rozpočtů a kalkulací
Na základě důkladné znalostí klienta jsme schopni sestavovat rozpočty a
následně pak vytvářet kalkulace nákladů jednotlivých výrobků (činností)
klienta. Kalkulace odpovídá na otázku – „Kolik nás stojí daný výkon
(výrobek či služba)“. Kalkulace jsou tak neocenitelné při posuzování
prodejních cen. Tak lze zjistit, zda daná prodejní cena přináší firmě zisk či nikoliv.
|
- vytváření vhodných vnitropodnikových cen
Při vytváření vnitropodnikových cen vycházíme z organizačního členění
klienta a vnitropodnikové ceny nastavujeme tak, aby plnily především 2
zásadní funkce - motivační (zájem pracovníků pracovat co nejefektivněji) a
funkci měřítka činnosti jednotlivých středisek.
|
|
|
|
Zvýšení pružnosti a efektivnosti firmy
- zavádění pružných řídících procesů
Jedná se především o zprůhlednění a zjednodušení řídících procesů. A to
od řídících procesů na nejvyšší úrovni, přes procesy v oblastech nákupu,
skladování, financí až k procesům na té nejnižší úrovni.
|
- optimalizace organizační struktury
Organizační struktura je vytvářena tak, aby v maximální míře podporovala nové řídící procesy.
|
- maximální využití znalostí zaměstnanců a zvyšování jejich motivace
|
|
B) Podpora úspěšného rozvoje
|
Výběr vhodné strategie rozvoje
Při vytváření strategií rozvoje klienta využíváme nejen „klasický“ přístup k tvorbě
strategií (tzn. tvorba strategie na základě analýz), ale v případě potřeby využíváme i
nových přístupů zohledňující nejistoty a překotné změny současné doby. Do všech
námi navrhovaných strategií promítáme naši hlavní zásadu – „Jádro problému
dobré strategie spočívá v originálnosti, v jedinečném náhledu“.
|
|
|
Vyhodnocování investičních záměrů
Při vyhodnocování investičních záměrů zohledňujeme nejen finanční stránku, ale
zaměřujeme se také na případná rizika po dobu realizace investice.
|
|
|